Khamis, 8 September 2011

Sambut Aidilfitri 2011 bersama family n saudara mara tercinta..

Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir Batin..
Alhamdulillah, dapat juak aku tamatkan puasa ramadhanku, bayar zakat aku n anak ku & dapat balit beraya di kampung halaman bersama2 family tercinta.. walaupun aidilfitri 2011 tok aku sambut dalam suasana berbeza dari sebelumnya..mcm dolok aku raya bertiga tapi kinek tok beraya berduak jak..aku tetap tabah menghadapinya..redha jak dengan apa yg Allah swt berik kt aku..
Aku simpan jauh dlm sudut hati aku segala yang duka n aku cuba pancarkan yang menggembirakan aku demi menyambut Aidilfitri + Merdeka 2011 tok..
Aku balit kpg malam sabtu ya..dr presint 11, putrajaya numpang kawan serumahku yang kebetulan balit P.Pinang petang ya..aku tumpang smpi Stesen Putrajaya..g KLIA nait train Transit KLIA..dgn berbekalkan beg galas n sigek kotak hmpir 18kg (nasib bait x lebih 20kg, mun sik mati aku kenak charge lebih muatan..fuhhh lega rasa)..
smpi KLIA aku lepak lah d Cafe kt sia, temu ngan satu family dr Sandakan, Sabah..maka berloyarlha ngan cdak k menuh masa yg ada..( eratkan silatur rahim sesama muslim)..cdak nya nak g beraya di Australia, lupak ku nama tempat d padahnya..mok makan 1/2 ari juak nak sampai sia..nya mdh anak2 semua sekolah di Australia so tiap2 thn cdak beraya dgn anak2nya..subhanallah. cdaknya nang berduit juak tp nampak sederhana n ramah..masa buka puasa cdak offer aku buah kurma k berbuka...alhmdulillah.
Aku balit kul 8.30mlm n smpi Kuching dlm kul 10 lebih kedak ya..emak duak bapak dh menunggu aku d airport, aku senyum gembira sik terkira. balit singgah minum d kedai mamak bt7 n ambik anak bujang aku d sia..alhmdulillah, anak aku sik lupakkn aku..'ayah' first word kluar dr mulutnya yg tersenyum lebar n trus peluk aku..terubat rinduku ya Allah..
aku mbak anakku bermalam d rumah emak n bapak ku 2 mlm n mlm raya ya ibunya request minta hantar balit ngan nya sebab nak smbut mlm raya n pg raya ngan anak tercinta..aku hantar dgn rela hati. dlm hati Allah swt jak tauk..
Masa pengumuman raya 2011 ya aku d surau, dgn niat nak sembahyang terawih lah konon tp terkejut juak sbb cdak dh umum esoknya raya..hahaha, ingatkan raya lusak tp esok..aku nyangkak lusak raya coz petang ya ujan n mendung mybe anak bulan sik jelas kelihatan.. apapun esoknya raya, so apa lagik takbirlah..tp mlm ya aku sik pat bertakbir sama dgn cdak suro coz ada tugasan ngambik mak wa d Desa Ilmu, Kota Samarahan..
Pagi raya ya aku sambut penuh rasa syukur..takbir tahmid tahlil berkumandang di seluruh Malaysia..alhamdulillah, tamat dh puasa aku bulan tok (moga puasa n ibadat2 kita semua diterima Allah swt)...toklah antara koleksi gambar sepanjang cuti hari Raya 2011 di Kuching baruk2 tok..

































Tiada ulasan:

Catat Ulasan

anda mungkin berminat :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...